Love your body: Η Keto διατροφή μου

by - Σεπτεμβρίου 14, 2018



Γεια σας και χαρά σας!
Στο παρελθόν, μέσα από αυτήν την ανάρτηση, μοιράστηκα μαζί σας την εξάρτησή μου από την ζάχαρη αλλά και κάποιες σκέψεις μου γενικότερα πάνω στο θέμα της διατροφής. 
Μου έδωσε μεγάλη χαρά η ανταπόκρισή σας, τα σχόλια και τα μηνύματά σας, τα μοιράσματα και το "άνοιγμα" που κάνατε με αφορμή αυτήν μου την ανάρτηση και για να απαντήσω στα ερωτήματά σας, είπα να γράψω για την διατροφή που κάνω τελευταία και για το πως νιώθω σε σχέση με αυτήν.
Ξεκίνησα να ψάχνομαι περισσότερο για ψυχολογικούς λόγους και λιγότερο για αισθητικούς, όπως σας έχω ήδη πει, μιας και δεν είχα ποτέ πολλά κιλά και πάνω κάτω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, το ίδιο σώμα έχω από το γυμνάσιο, με τις φυσικές αλλαγές που μπορεί να φέρει το αναπόφευκτο πέρασμα του χρόνου.
Το ψυχολογικό κομμάτι είναι το πιο σημαντικό για μένα, αφού γενικότερα η ψυχική μας κατάσταση ορίζει και την σωματική μας.
Τρώγοντας ζάχαρη και γενικότερα άμυλο και γλυκά, νιώθω σαν να πέφτω σε ένα πηγάδι δίχως πάτο. 
Η ζάχαρη συγκεκριμένα με τσακίζει. Το συστατικό που υπάρχει στην καθημερινότητά μας, αλλά και στην πλειονότητα των συσκευασμένων τροφίμων και όχι μόνο, το συστατικό που έχει πάνω από 50 διαφορετικές ονομασίες όπως: δεξτρόζη, καφέ ζάχαρη, σιρόπι καλαμποκιού, φρουκτόζη, μαλτόζη, νέκταρ, σακχαρόζη, σορβιτόλη, μαλιτόλη, ξυλιτόλη, λακτιτόλη, μαλτιτόλη, ισομαλτιτόλη, ερυθριτόλη, ισομαλτουλόζη, τριαλόζη, ζάχαρη καρύδας κ.α υπήρξε για χρόνια στην καθημερινότητά μου και καθόριζε μπορώ να πω τη ζωή μου.
Τώρα πια την αποφεύγω όσο μπορώ, κοιτάζοντας σχολαστικά τις ετικέτες όλων των τροφίμων που αγοράζω ακόμα και των πιο "αθώων", όπως για παράδειγμα των αποξηραμένων φρούτων ή των ξηρών καρπών.
Με τον καιρό έμαθα να αντικαθιστώ τη ζάχαρη με άλλες τροφές, όπως για παράδειγμα το ταχίνι, τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς.
Κατάλαβα πως όλα είναι στο μυαλό μου και πως ΜΠΟΡΩ αν θέλω να το εκπαιδεύσω σιγά-σιγά και μεθοδικά, έτσι ώστε να μην συνδέει τη χαρά με την κατανάλωση της ζάχαρης.
Κατάλαβα πως η σωτηρία είναι μόνο στο δικό μου χέρι.
Δεν λέω πως όλο αυτό είναι εύκολο. Σε καμία περίπτωση. Δεν είναι όμως και ακατόρθωτο. Φτάνει να το θέλω. Κι εγώ πια το θέλω τόσο πολύ που δεν το διαπραγματεύομαι. 
Λόγω της εξάρτησης μου, ξέρω ότι αδυνατώ να βρω το μέτρο εκείνο που θα με κάνει να μπορώ να φάω ένα γλυκό χαλαρά και να σταματήσω εκεί, οπότε για μένα δεν είναι τόσο απλό το θέμα. Είναι σαν να λες σε έναν αλκοολικό να πιει μόνο ένα ποτηράκι κρασί.
Η αποχή με βοηθάει πολύ όσο δύσκολη κι αν είναι μερικές φορές.
Αποχή από όλες τις τροφές που περιέχουν ζάχαρη, φρουκτόζη, στέβια, μέλι, μελάσα, σιρόπι σφενδάμου, ζάχαρη καρύδας κλπ. καθώς και από το αλεύρι και τα προϊόντα που περιέχουν γλουτένη, επειδή πολύ εύκολα με ωθούν πίσω στη ζάχαρη και στον εθισμό μου.
Παρατηρώ ότι όταν απέχω από αυτές τις τροφές, που παρόλα αυτά μου αρέσουν, ΟΛΑ αλλάζουν, όλα μπαίνουν σε ροή. Όλα γίνονται καλύτερα.
Αλλάζει το δέρμα μου, γίνεται πιο λείο και πιο μαλακό, αλλάζει η υφή των μαλλιών μου, η διάθεσή μου, η ενέργειά μου, μα πάνω από όλα αλλάζει η ψυχολογία μου. Χαλαρώνω, ηρεμώ, γίνομαι πιο χαρούμενη, με περισσότερη αυτοπεποίθηση και διάθεση για τη ζωή. 
Τα πρωινά ξυπνάω με ενέργεια αντί με ένα βάρος στην ψυχή μου και νιώθω πως μπορώ να αντεπεξέλθω στο απαιτητικό μου πρόγραμμα, χωρίς να χρειάζεται να ντοπαριστώ πρώτα με ζάχαρη για να πάρω την απαιτούμενη ενέργεια. 
Η ενέργεια πηγάζει από μέσα μου και είναι απολύτως φυσική. 
Κατάλαβα πως ένας βασικός παράγοντας για να μπορώ να υποστηρίξω το οποιοδήποτε πρόγραμμα διατροφής, είναι η σωστή οργάνωση.
Να έχω φροντίσει για τα υλικά που χρειάζομαι για τα γεύματα και τα σνακ μου, να έχω κάνει έστω ένα υποτυπώδες πρόγραμμα και γενικά να μην αφήνομαι στην τύχη. Να με φροντίζω με λίγα λόγια. 
Πάντα υπάρχουν λύσεις και πάντα υπάρχει η δυνατότητα να έχω μαζί μου λίγους ξηρούς καρπούς, ένα μήλο, λίγο τσάι, ένα μικρό σάντουιτς για ώρα ανάγκης.
Αυτά τα μικρά "πολεμοφόδια" θα με αποτρέψουν από το να υποκύψω σε πειρασμούς που ενώ στην αρχή θα ικανοποιήσουν την πείνα μου, στην συνέχεια θα με κάνουν να νιώθω άσχημα.
Ευτυχώς δεν χρειάζεται συχνά να φτιάχνω άλλα φαγητά για την υπόλοιπη οικογένεια, αφού και οι τρεις μας τρώμε πάνω κάτω τα ίδια πράγματα, με εξαίρεση το κρέας.
Το τελευταίο διάστημα ακολουθώ μια διατροφή που ονομάζεται Keto
Πρόκειται για διατροφή η οποία μειώνει τους υδατάνθρακες και τους αντικαθιστά με καλά λιπαρά, και πρωτεΐνη και αρχικά σχεδιάστηκε την δεκαετία του '20 για ασθενείς με επιληψία. Αργότερα διαπιστώθηκε πως βοηθάει στην μείωση της πίεσης, των τριγλυκεριδίων και της ισνουλίνης, στην θεραπεία της ακμής, στην βελτίωση της λειτουργίας του εντέρου και σε πολλά άλλα.
Ξεκίνησα να την Keto, έχοντας και στο παρελθόν κόψει για ένα μεγάλο διάστημα την ζάχαρη και το άμυλo κι έτσι δεν δυσκολεύτηκα καθόλου. Άλλωστε υπάρχουν τόσες εναλλακτικές συνταγές και λύσεις πια, που δεν νομίζω ότι στερούμαι κάτι. Προσαρμόζω την διατροφή στα μέτρα μου και παρατηρώ πώς αντιδρά το σώμα μου. 
Αν πχ είμαι οκ με το να τρώω φακές, ενώ η Keto δεν τις περιλαμβάνει, εγώ τις τρώω. Με τον καιρό και παρατηρώντας τις αλλαγές πάνω μου είμαι σε θέση να ξέρω τί με πειράζει και τί μου κάνει καλό.
Είναι πολύ σημαντικό να με ακούω.
Το τελευταίο διάστημα λοιπόν λέω ναι: 

  • στο ελαιόλαδο, στο σησαμέλαιο και στο λάδι καρύδας 
  • στις ελιές
  • στα ψάρια και στα οστρακοειδή
  • στα αυγά
  • στα γιαούρτια (προτιμώ το κατσικίσιο και τα φυτικά)
  • στο γάλα αμυγδάλου
  • σε κάποια φρούτα (πράσινο μήλο, μούρα, μύρτιλλα, φράουλες, κράνμπερις) 
  • σε κάποια τυριά (παρμεζάνα, μοτσαρέλα, κατσικίσια φέτα αλλά με μέτρο)
  • στο κατσικίσιο βούτυρο
  • στα λαχανικά (εκτός από αυτά που φυτρώνουν κάτω από τη γη όπως πατάτες, παντζάρια κλπ)
  • σε τζίντζερ, σκόρδο και γενικά στα καρυκεύματα
  • στο κακάο
  • στο τσάι
  • στα καρύδια, τα αμύγδαλα, τα μακαντέμια, τα πεκάν ωμά και ανάλατα
  • στα σπόρια (σουσάμι, τσία, ηλιόσπορο, λιναρόσπορο, κολοκυθόσπορο κ.α)

Ενώ αποφεύγω: 

  • τη ζάχαρη
  • το μέλι
  • τα γλυκαντικά
  • το σιρόπι σφενδάμου
  • το ρύζι
  • τον καφέ (αν και πίνω που και και που κανέναν ντεκαφεϊνέ)
  • το σιτάρι και γενικότερα τη γλουτένη
  • τα γλυκά
  • ότι περιέχει σφολιάτα
  • τα όσπρια
  • το αλκοόλ
  • τα αναψυκτικά
  • τους συσκευασμένους χυμούς

Προσπαθώ σε γενικές γραμμές να μην παρεκκλίνω πολύ από αυτό το πρόγραμμα, το οποίο δεν το γράφω εδώ για να σας πω να το κάνετε κι εσείς, γιατί δεν είμαι γιατρός, ούτε διατροφολόγος, ούτε ειδικός για να σας πω τί θα φάτε και τί όχι. Σας μιλάω για την δική μου εμπειρία και μοιράζομαι μαζί σας τις σκέψεις μου και τον τρόπο με τον οποίο τρέφομαι εγώ.
Αυτή είναι πάνω κάτω η διατροφή μου λοιπόν το τελευταίο διάστημα μέσα από την οποία ανακάλυψα νέες γεύσεις, νέες συνταγές και νέους τρόπους για να τρέφομαι έτσι όπως επιθυμεί το σώμα μου και η ψυχή μου. Παράλληλα προσπαθώ όσο μπορώ να γυμνάζομαι έστω και για 30' την ημέρα.
Όπως σας είπα και παραπάνω, ο στόχος μου δεν είναι το αδυνάτισμα, αλλά η ψυχολογική και σωματική μου αρμονία.
Και αυτό μέχρι στιγμής λειτουργεί. 
Είμαι εδώ για όποια απορία ή ερώτηση έχετε, και θα χαρώ πολύ αν και αυτή η ανάρτηση γίνει αφορμή να γνωριστούμε λίγο καλύτερα και να ανταλλάξουμε απόψεις, γνώμες και πληροφορίες.
Αν θα σας ενδιέφερε μια μελλοντικά ένα εβδομαδιαίο πλάνο της διατροφής μου ή κάποιες συνταγές, αφήστε μου ένα σχόλιο κάτω από αυτό το ποστ κι εγώ θα το φροντίσω!

Σας φιλώ




Βρείτε με σε
FACEBOOK  
και 










You May Also Like

5 σχόλια

  1. Ανώνυμος15/9/18, 7:41 μ.μ.

    Το τελευταιο διάστημα βλεπω οτι προτιμω περισσότερο τα λαχανικα και τα φρουτα ενώ ο οργανισμος μου μοιαζει να αποστρεφεται το κρεας.τρωω περιπου οτι κι εσύ..παρατηρω ωστόσο στον εαυτο μου μια αδυναμία και μια εξάντληση προς το βραδυ. Θα ήθελα,με όλο το θάρρος,να σε ρωτήσω αν παιρνεις καποια συμπληρώματα όπως σίδηρο-Νέλη-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Νέλη!
      Χαίρομαι που μου γράφεις. Όχι, δεν παίρνω κάτι τον τελευταίο καιρό, αλλά σκέφτομαι να αρχίσω να παίρνω μια πολυβιταμίνη, η οποία στο παρελθόν μου έκανε καλό.
      Πιστεύω πως καλό θα ήταν να ρωτήσεις τον γιατρό σου. Εγώ μιλάω αρκετά με τον ομοιοπαθητικό μου και αισθάνομαι ότι είναι ένα σημαντικό στήριγμα στην προσπάθεια μου.
      Καλή συνέχεια σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος17/9/18, 8:57 μ.μ.

    Σ'ευχαριστώ πολύ!Θα κάνω κάποιες εξετάσεις αίματος ρουτίνας για να ελέγξω αν έχω κάποια έλλειψη και αν όχι,μάλλον χρειάζεται λίγο να συνηθίσω! Και πάλι ευχαριστώ -Νέλη-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος17/9/18, 8:58 μ.μ.

    Σ' ευχαριστώ πολύ! Θα κάνω κάποιες εξετάσεις αίματος να ελέγξω αν έχω κάποια έλλειψη κι αν όχι μάλλον θα πρέπει απλά να συνηθίσω λίγο! Ευχαριστώ κ πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή